måndag 1 mars 2010

Mer snö


I dag är det riktigt busväder, snön yr och det blåser ordentligt. Tur att orkanen Xynthia har lugnat ner sig på väg till oss... Småfåglarna får kämpa för att få tag i solrosfröna.
.
.
Häromdan var jag och hälsade på en god vän och blev bjuden på smaskigt fika. Sen tog hon med mej till en liten secondhandbutik, där jag gjorde ett fynd. Alla dragkedjor kostade 1 krona och dom var i fina färger och oanvända. Femton stycken fick följa med mej hem och hamnar i bra-att-ha-lådan. Riktiga gladfärger som piggar upp...
.
.
Igår startade jag en ny stickning Tea leaves cardigan, som vanligt utan att kolla om min masktäthet stämmer... den blir för liten. Får fundera på om jag ska ändra i mönstret eller om jag ska repa upp och börja om med större stickor. Jag köpte även mönstret till Katie Davies; Manu, en kofta som jag har velat sticka ända sen hon först lade upp den på Ravelry.
.
.
Det kommer att bli fullt på pianot... det är där all stickningarna hamnar, utom räckhåll för farliga katttänder och klor.

1 kommentar:

Unknown sa...

Hadde det funnits en gilla knapp här hade jag klickat på den för dragkedjorna