lördag 13 mars 2010

Garnbesvikelse

.
I flera dagar har jag stickat och sen repat upp, stickat, repat upp, på dessa handledsvärmare. Har helt tappat räkningen på hur många olika varianter på tummar, jag har provat. Meningen är att det ska bli något slags mönster. Jag är inte alls nöjd med passformen, så jag kommer att repa upp alltihop och börja om från början.
Härligt garn att sticka i, Merino 2/6 från Fleece Artist och ett utmärkt tillfälle att öva på att sticka med pärlor. Det är nog därför jag inte har tröttnat än - bra garn och glittriga pärlor!
Nästa vecka kommer ett paket med massa roliga pärlor att leka med. Jag måste nog lära mej att det är kul att sticka sjalar.

Jag hämtade ett efterlängtat paket, garnfynd från Tradera idag, men säljaren hade skickat fel. Det blev en handduk med en pytteliten tavla i istället. Djup besvikelse! Hoppas att jag får garnet så småningom.

Inga kommentarer: