tisdag 30 mars 2010

Två par sockar

Jag har äntligen avslutat mina två sockstickningar, grön/svartrandiga Opalsockar till mej och turkosgrårandiga Norosockar till lillasyster. Båda paren är stickade från tån och upp, mina på stickor 2,25mm och lillasysters på 2,5mm. Jag använder en teknik jag hittade på nätet, gör att få skarven i randningen osynlig. Det fungerar väldigt bra.


För ett bra tag sen började jag på Katie Davies' Manu och jag hade tänkt sticka runt och klippa upp för knappkanten. Det kändes aldrig riktigt bra och i helgen bestämde jag mej för att repa upp alltihop och börja om. Nu blir det som det står i mönstret, fram och tillbaka. Hittills känns det bra.
Lillasyster beställde ett nytt vårigt mobilfodral och det är nu klart. Jag använde Judy's magic cast on och avslutade med en resårkant. Noro silkgarden och KnitPro rundsticka 2,5mm.


Denna dag har mest använts till brödbakning och städning. Jag har också lyckats plantera om mina pelargoner och novemberkaktusen och påskpyntat lite.

2 kommentarer:

aafke7 sa...

.. and you did find those lovely colored feathers ...

Tina sa...

Hej !
Du stickar så fina saker.
Tack för all inspiration!