torsdag 25 mars 2010

Våren är här!

Jag har tagit fram utemöblerna i dag och suttit ute och stickat och fäst trådar, medan fåglarna tävlade om vem som kunde kvittra högst. Tre vårystra ormvråkar cirklade runt ovanför och skrek. En liten plätt runt snödropparna har jag fått kratta idag och det kändes så skönt. Stjälkarna är alldeles bleka efter att ha varit täckta med snö, men med lite sol får dom snart färg, precis som vi.
. .

.
Nu är äntligen min Tea Leaves cardigan färdig. Det var många trådar att fästa, inte min favoritsyssla, men i solskenet gick det lätt. Cascade 220 är ganska tjockt garn, 201m på 100g, så det kommer att bli skönt att ha på sej koftan under kalla vårkvällar i trädgården.
.

4 kommentarer:

aafke7 sa...

Lovely done and beautiful color for this pattern. Hope you'll have lots of sun...to sit in...

Annika sa...

Din Tea Leaves är jättefin! Vilken fin färg!

Anna-Karin sa...

Å jag är helt tagen av din blogg. Så vackra saker du gör i underbara färger. Grattis också till lilla barnbarnet :-)

Varma hälsningar
Anna-Karin

Aviga och 2 räta sa...

Jättefin kofta och vacker färg. Kommer definitivt att värma dig gott.