onsdag 7 april 2010

Manu och present

Igår fick jag besök och finaste presenten av Anna från Stickfrossa. Lycka!
Visst blir man glad av Annas spralliga och knalliga sticktillbehör. Jag använder mina Stickfrossaväskor och fodral varje dag.


Jag har stickat flitigt på Manu och nu börjar det se ut som en kofta. Tyvärr är det stor färgskiftning mellan dom två härvorna jag har använt hittills. Det syns nästan inte inomhus, men så fort man går ut... Ärmarna är blekare och har inte lika mycket gul ton. Jag har ytterligare en härva, som kanske ser bättre ut uppstickad. Först ska oket stickas klart innan jag börjar fundera på att repa upp ärmarna.
Koftan är verkar sitta bra och garnet Suri Blue från Fleece Artist är mjukt och lättstickat. Färgen heter Forest och det passar verkligen bra.


Edit: Ikväll är det stickfika på Moody's i Kungälv kl 16.30-19.00. Alla som vill är välkomna dit.

2 kommentarer:

Sillen stickar sa...

Hej igen! Va kul att få träffa dig live:) Vilken fin blogg du har. ska bli kul att följa dina projekt.
Ha det gott!
/Cilla

Efwa - Medea sa...

Jag lyssnar på knitpicks podcast och där tipsade de om att sticka med två härvor på en gång och ta vartannat varv med de olika härvorna för att jämna ut färger och som det var i deras fall, slippa pooling. Lycka till med fortsättningen av koftan.