tisdag 29 juni 2010

Garninköp



Igår var jag och min yngsta dotter på shoppingtur till Göteborg. Det blev en härlig heldag med strosande i affärer och fika och lite klädfynd. Mitt bästa köp var tre härvor Kalinka från Strikk och nu har jag startat en Silverlode i grönt. Det är första gången jag provar på att sticka i lin och hittills har det varit rätt krångligt, ungefär som att sticka med fiskelina. I förmiddags maskade jag av den andra ärmen på Gröna koftan och har (känns det som) hundratals trådar att fästa och tre knappar kvar att sy i, innan den är helt färdig. Bilder kommer, så fort jag har gjort det.
Imorgon är det stickcafé på Mariagården i Stenungsund om någon är intresserad av att komma dit. Start kl 17.00.

2 kommentarer:

Bland nystan o papper sa...

Jag kommer på caféet imorgon, kikade på länken du lade upp på facebook. Det ser väldigt mysigt ut!

Unknown sa...

Vilket fint garn. Det ser ut som guld och nytt hö.