söndag 11 juli 2010

FO

Vi hann precis fota färdigt innan himlen öppnade sig och regnet vräkte ner. Åskan mullrade och datorn fick stängas av och sladdarna dras ur. Snopet, när jag gått och laddat upp inför att få sitta och blogga. Nu är faran för åsknedslag dock över och nätet är tillgänligt igen. Det blir bild på den färdiga Silverlode och den förbättrade Gröna koftan.


Jag använde Strikks tunna lin och stickor 3,5 mm och följde mönstret utan fler ändringar än att det blev ribbad kant istället för rätstickad och att jag förlängde den lite. Det ska bli intressant att se hur linet beter sig när jag använder tröjan, om den töjer sig mycket eller om den blir mjukare.


Kragen på den Gröna koftan blev lite för liten, så det var bara att repa upp avmaskningen och förlänga den med några cm. . Det kanske inte syns så mycket, men det känns mycket bättre så här.
Gårdagens projekt har repats upp och nu stickar jag uppifrån och ner istället. Det är lite för tidigt att säga om det blir bättre så här... bara att sticka vidare. I bland är det svårt att sätta fingret på vad det är som inte känns riktigt bra med en stickning och då är det bara att prova sig fram eller börja på något annat.

3 kommentarer:

Bland nystan o papper sa...

Din Silverload ser så skön ut, jättefin.
Malin

aafke7 sa...

Yes... green in moss&leaf shades will be in my mind for ever yours!
Love it enormously! Why?
It feels like natures embrace just for the Tina I know!

frisky frog sa...

Fniss, du tycks vara ännu mer galen i grönt än vad jag är. =) Supersnyggt!!