onsdag 11 augusti 2010

Varm ugn och hälar

I morse kände jag mig småfrusen och oinspirerad och då sa min make - En perfekt dag att baka kanelbullar på, eller hur (han har ett visst egenintresse, eftersom det bara är han som äter av bullarna)? Så fick det bli... fram med allt som behövdes och medan degen jäste värmde ugnen upp i köket. Slut på frysandet! ;-)
Fram på dagen fick jag trevligt besök av en stickbloggsvän och blivande kattägare, med liten son. Passade bra med kanelbullar då! Kattungarna visade sig tyvärr inte från sin bästa sida, om dom inte sov, så gömde dom sig under soffan. Jaja... dom kan bättre...
Jag vet inte hur det gick till, men maken lyckades lura mig att laga middag också, så idag har jag varit riktigt huslig.
Eftermiddagen har ägnats åt hälstickning och nu är första hälen avklarad och andra påbörjad. Det märks att vi är en bit in i augusti, för det mörknar fort på glasverandan. Jag är över fyrtio och har fått sämre mörkerseende. Det räcker inte riktigt till med stearinljus, så jag får flytta in i huset till starkare belysning om jag vill sticka på kvällen.

3 kommentarer:

aafke7 sa...

...yes autumn is coming! I heard the first geese, hunters,saw mushrooms, plums and seeds of sunflowers. But most of all: the unmistakable smell of the season, earth, falling leaves, times to come.
Enjoy!
Did you see the green to honor you you? in.La collectioneuse? :)

Magganmagi sa...

Vad det låter härligt med glasveranda!

Anna sa...

hej och tack för goda bullar, längtar nu efter katterna... försöker hitta inspiration men det lutar åt sockstickning. ha det gott!