fredag 10 december 2010

Fredagsförmiddag

Många ärenden har hunnits med i Kungälv denna förmiddag
- biblioteket, där vi lämnade tillbaka en kasse ljudböcker och lånade en ny proppful påse, bl a Bram Stokers Dracula och Nefertiti dödsboken av Nick Drake
- Belgiska Pralinboden på Västra gatan, där det köptes kanelte och rooiboste, så jag ska klara mig fram till årsskiftet.
- Terapiboden, inköp av sybåge och lite broderigarn, för nu tänkte jag ge mig på boken Karins broderier (spännande... måste bara färga lite ulltyg att sy på )
- Ica Maxi, storhandling av fet mat (håller på att nosa lite på lchf-kost och då gäller det att tänka om lite )
- roligaste besöket var Madame Kruz i Jörlanda, där jag köpte ett nystan Zauberball, färg FrischeFische och två härvor mörkrosamelerat Manos Silkblend (Sofia sa att jag fick sticka en tröja till August om jag gjorde den rosa... vem kan motstå det ;-) ) Vägen hem genom ett solbelyst och snötäckt Svartedalen var högst njutbar.


- avslutningsvis stannade vi till på Bäcks Lanthandel och köpte Mowits kyckling
Nu har jag avnjutit en kopp espresso med 1/2 dl varm grädde i och en rejäl bit brieost inlindad i serranoskinka.
Stickfåtöljen står och lockar på mig och brasan sprakar. Livet är gott!

Jag önskar er alla en underbar fredag!

5 kommentarer:

Emma sa...

Åh, det låter ju helt underbart! :)

Anita Tørmoen sa...

Helt perfekt dag:) Og garnet ser nydelig ut.

Anna sa...

Underbart, ha det gott!

Fiff sa...

Vacker bild! Njut och ha en underbar helg!

Snäckskalsdalen. sa...

Så härligt - livet är gott, javisst är det och speciellt när det hänger garnhärvor på pinnarna längs vägen, det är verkligen gott!
Kram