tisdag 18 januari 2011

... och alla trådar är fästade!

En kofta till mitt barnbarn August. Från början hade jag tänkt sticka koftan, Ella Funt, men nu kan jag konstatera att den enda likheten med ursprungsmönstret är att båda koftorna har tre rader med mönsterstickning.
Nåja, ibland krånglar jag till det onödigt mycket... En kofta blev det iallafall och om en vecka så ska vi åka och hälsa på, så då får jag veta om den passar. ;-)
Manos Silkblend (ett underbart garn, tycker jag) och stickor 4 mm.

8 kommentarer:

Anita Tørmoen sa...

Heldige August. Jakken ble kjempefin:)

Efwa - Medea sa...

Ååh vad fin den blev! Visst är Manos Silk Blend ljuvligt. Jag har några härvor från tradera som ligger till sig i gömmorna.
Visst var det du som frestade mig att köpa en ebenholz-sticka. =D

Fiff sa...

Jätte, jättesöt! Så fin han kommer att bli :-) Lycklige August!

Alexandra sa...

Så fin den blev =)

Snäckskalsdalen. sa...

Nu kommer August att bli ännu finare än han redan är, vilken kofta så fin och alla trådändar borta, du knäcker mig!!!
Kram

Majstess sa...

Jättesöt kofta!!

Anonym sa...

Wow!!! The jacket turned out beautiful! I love the colors together--perfect for a little one. Those little blue cars in the yoke are adorable.

Tina sa...

Så söt kofta! Gillar mönster stickningen upp till.