fredag 7 januari 2011

Tooti's Toe-Up Socks - Chapter 4 The Leg

Idag får ni näst sista delen i Hur-jag-stickar-sockar-från-tån-och-upp-serien - Kapitel 4 Foten. För att få sockarna att sitta snyggt på foten och inte halka ner under hälen, så gör jag en serie minskningar. Tätare i början, för att glesa ut en bit innan min smalaste del av benet, när jag stickat förbi smalaste stället stickar jag bara runt... runt till önskad längd (om det inte ska bli knästrumpor förstås... då blir det till att öka igen ).
Tänk nu på att den här beskrivningen har kommit till för att passa just min fot och fötter är ju olika. Prova ofta och var inte rädda för att repa upp en bit... ;-)

2 kommentarer:

Fiff sa...

Bara så du vet...ebbe slickar också odiskade stekpannor. särskilt när där är baconfett :-S uärk! O att han jagar gamle mixxi, det vet du nog redan. Hihi, man har ju aldrig tråkigt med en katt i huset!

Anita Tørmoen sa...

Nå skulle man vel være i mål snart:) Jeg synes det er fint med ankelsokker.