onsdag 23 mars 2011

Lite av varje...

Med lchf-kost äter man lite eller inget bröd, så därför har jag inte bakat på väldigt länge. Det gick till och med så långt att min surdegsgrund började mögla! Som tur var fick jag lite av Anna, så jag kunde få igång en kultur igen. Igår var det dags för surdegsbakning igen, eller igår förresten, fördegen sattes i förrgår. Långa jästider ger god smak. Fyra små gotlandslimpor blev det och jösses, vad kul att baka igen. Bra att ha bröd i frysen när man får gäster. :-)


Lite ny heminredning har vi köpt - ett miniatyrdiskställ. Supergulligt!
När jag höll på att fota i köket, så höll Beata på att plantera om sina fina citrusträd, så det största fick vara med på bild också.


6 kommentarer:

Anita Tørmoen sa...

Sikkert et godt brød. Og sunt er det jo også:)

Fiff sa...

Oj, så hemtrevligt du har det! :-)

Pernilla sa...

Jag har faktiskt funderat lite på hur lchf gick ihop med surdeg. Nu vet jag. Tror jag håller mig till surdeg.

maloppa sa...

Oxå surdegsälskare men jag slängde min när vi gjorde ordning i köket och har inte fått fart på någon igen..... allt har sin tid.
Vilket underbart diskställ, vart har du hittat det?
Hälsningar Maria P.

aafke7 sa...

Looks cozy and like spring clean house keeping Tina! Dutch Groetjes

Anonym sa...

Your kitchen makes me smile :-)