måndag 18 april 2011

Datorvård

I början på förra vecka gick Beatas dator sönder... det sa, typ, poff och sedan var den helt död. Läskigt! På tisdagen beställde vi en ny från Inrego, ett företag som säljer begagnade datorer (med miljövinstbeskrivning :-) )  på nätet. Där är dom supersnabba och redan på torsdag kunde vi hämta den på posten.
Idag har vi varit hos min bror, som är datorgeni, och fått hjälp att rädda all information från den gamla hårddisken. Det lyckades! Fortsättningsvis blir det säkerhetskopiering lite oftare.
Jag har den bästa brosan som finns. :-)
Lite bilder passade jag på att ta. Den här kan ge lite perspektiv på sladdhärvan runt datorn och tvn...


Om ni aldrig har sett en datatekniker i arbete, så har jag en bild för er...

3 kommentarer:

Anita Tørmoen sa...

Haha, så fint bilde:)

Fiff sa...

Hmmm...måste visa den bilden för min datatekniker till man :-) Tror nämligen inte att han har jobbat i den ställningen någon gång ;-) O ps. plåtburken såg väldigt nostalgisk ut, även om den va ny!

mary-ann sa...

asg...ja alla sätt är ju bra även dom dåliga ibland :))