tisdag 26 april 2011

Vårkläder

En del kläder blev sydda i paviljongens skugga. En grön vårklänning i linne till mej i samma modell som tidigare, ur Sömnadsmagasin 3/2011. Jag bara älskar dom djupa fickorna, som rymmer ljudbok, fröpåsar, sax, handskar, sekatör, *fyll i valfritt föremål själv*.Tyget hittade jag på Gårda textil i Göteborg och det blev kärlek vid första ögonkastet. Ibland, väldigt sällan faktiskt, så hittar jag något som har den där helt, i mina ögon, perfekta gröna nyansen. Det är en speciell nyutspruckna björklöv/mossa-färg som bara är rätt.
Ett par sköna byxor i krinklat linne blev det också och som vanligt (begriper inte hur jag lyckas med det varje gång) gjorde jag resåren för lös i midjan. Ännu ett par ät-och-väx-brallor. ;-) Idén med knapp längst ner på byxbenet har jag lånat från Anna. En kul detalj, tycker jag.

11 kommentarer:

Emmas dagar sa...

Åh, så härlig klänning! En sån skulle jag vilja ha!

disa sa...

Tack!
Vilken uuuunderbar klänning!! Och underbar färg med, byxorna ser superfina ut tillsammans med klänningen. =)

Snäckskalsdalen. sa...

Jättefint, du inspirerar så, nu får jag lust att börja sy lite igen! Och Gårda textil har ju alltid haft fina tyger. Och många tyger.
Kram

Linda sa...

Fantastiskt snygg! Åh, precis den gröna färg jag älskar... Ja, det är kul med konstrundor, det är allt från etablerade konstnärer till amatörer. :)

Gärdet sa...

Vilken härlig blogg du har och vilken underbar klänning! Önskar jag kunde sy till mig själv som du gör. Blev väldigt avundsjuk på den :)

Fiff sa...

Tjusigt! Jag förstår att du gillar den gröna färgen. Och tänk vad konstigt, det där som du skrev till mig tycker jag att jag har hört från min psykolog också...hmmm...konspiration? Galna människor ;-)

Heldri sa...

Åh, fickor på klänning är ju bland det bästa som finns!

Madeleine sa...

Tjoho, vad fin! Hurra för klänningar med fickor! :)

Anita Tørmoen sa...

Så vakker! Den kler deg virkelig godt:)

metamorphosis sa...

Så fint! Modellen/modellerna ser kanonsköna ut - och så smart och smidigt med stora fickor!

aafke7 sa...

This is enjoyable for in the garden I think? You can steal some cuttings (seeds, flowers, stems) from any place and put them sneaky into your pockets! :)