fredag 27 maj 2011

Färga och sy

För rätt längesedan köpte jag en bit brunt molntyg för att sy en t-shirt till mej. Den blev liggande i hyllan, mest för att det var vita moln på tyget och jag är inte så förtjust i vitt. Igår fick tygbiten en behandling med gulorange textilfärg tillsammans med en bit trikå i rätt kall grön färg. Det blev mycket lyckat. Idag sydde jag min molntröja och den är så 70-tals retro, så det är inte klokt. Jag gillar den jättemycket! Det gröna tyget ska få bli en tunika någon dag, kanske rent av imorgon.


Tygbitar före och efter färgning

Nu ska jag fira fredag med att åka en sväng till Madame Kruz och klämma på garn. :-)
Trevlig helg önskar jag er, vänner!

4 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Det blev mycket finare tyget när du behandlat det med färg, riktigt häftigt. Snyggt.
Och jag ska också fara till Madame en fredag när jag har vägarna förbi.
Agneta kram

Anita Tørmoen sa...

Så flott den er:)

disa sa...

Den blev jätte fin och ser otroligt mysig ut! =)

Fiff sa...

Åh, vad cool! Du är en liten talang på att färga minsann :-)