måndag 4 juli 2011

Sinne som dominerar just nu - hörseln

Dagarna förflyter med ord i öronen - många kassar med ljudböcker har lånats hem från biblioteket och sommar i P1 ska skötas om... Tankesmedjan är en annan favorit.
Aktiviteter som kan kombineras med lyssnandet är - vattna blommor, lukta på blommor, fota blommor, lösa sudoku, äta, ligga i hammocken och titta på molnen, klappa hunden och plocka bort fästingar från katterna. Svårare är att läsa bloggar och blogga själv... Ibland måste iphonen fyllas med nytt, som nu, och då hinns det med lite bloggvård. ;-)

Evka Rose

First Yellow

Vet ej namnet på denna, men den luktar peppar och är full med bladlöss

Bornholm

Mårbackapelargon

Pac Blue Sybil och otvättat fönster

7 kommentarer:

Hedvig sa...

Ha ha, där ser man! Nästan mitt i prick då! ;)

Anita Tørmoen sa...

Perfekte sommersysler:)

Linda sa...

Haha, det är ingen fara! :) Teknik är pillrigt så det räcker.

Blenda sa...

Åh, jisses vad du fick mig att längta till semestern nu! :-)

Ha det gott/Blenda

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka delikata pelargoner! Jag har inte riktig hand med dom, men jag tycker dom är så fina att titta på hos andra.
Njut av sommaren!
Agneta kram

Fiff sa...

Härlig blomprakt!

Linda sa...

...och nu har jag fått hem ännu fler smidda spikar till gardinerna! :) Jag har sagt det förut, men säger det igen; jättefina pelargoner!