torsdag 24 november 2011

Bästa frukosten!

För er som inte vet, så är jag en hängiven lchf-are och något av det bästa jag vet (för tillfället... ) är persiljejärpar. Därför kan jag hitta på nåt så knasigt som att steka järpar på morgonen och äta det till frukost.
Tre eller fyra stycken och jag är mätt hur länge som helst.

Tootis persiljejärpar
ca 500 g nötfärs
½-1 dl fryst persilja
½ dl grädde
1 knapp tsk salt
1 tsk grovmalen svartpeppar
1 krm malen vitpeppar
1 pressad vitlöksklyfta
1 tsk paprikapulver
Stek i rikligt med smör eller kokosolja eller varför inte både och...
Jag blandar ihop allt med hjälp av elvispens degkrokar tills det blir en klistrig konsistens. Sen är det bara att med en sked fiska upp lagom mängd köttfärssmet och forma till rullar och lägga i stekpannan. Jag tycker att det är superläskigt att ta i köttfärs, så jag har alltid latexhandskar på mig när det ska rullas köttbullar eller järpar.


Ingen är speciellt förtjust i att torka av spisen hos oss...


... vi väntar ut varann i det längsta och vi har alla ett välutvecklat tålamod. ;-)


Smaklig måltid!

Inga kommentarer: