söndag 13 november 2011

Hej omvärlden

De senaste dagarna har jag befunnit mig i något slags kreativitetsbubbel och hoppat mellan sticknings och sömnadsprojekt om vartannant. I en stund av stillhet insåg jag förvånat att det var månader sedan det senast hände... just nu känner jag mig lite som att jag gick och la mej nån gång mitt i sommaren och sedan vaknade och upptäckte att det har blivit november. Visst har jag sytt och stickat av och till hela tiden, men det där lycko-skapar-bubblet har liksom inte infunnit sej.  Välkommen tillbaka! :-)
Igår bröt solen igenom dimman i några minuter och då hann jag ta några bilder på senaste sjalen, en ny storfavorit. Det är Tant Koftas sjalmönster, Raka rör, stickad i fint färgat garn (Filisilk) också från Tant Kofta. Roligt och enkelt mönster att följa. Sjalen är stor och fluffig och det känns som att vara omgiven av varm luft, när man har den på sej.

Silket glänser fint i solen...


Inte mycket kvar av 100 g!

9 kommentarer:

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Så roligt att se sjalen!
Många glada hej fr. Tant Kofta

Efwa - Medea sa...

Kul att se dig igen! Jag kanske ska ta och lägga upp min "raka rör" som jag köpte för ett tag sedan.

englundskan sa...

Åh välkommen tillbaka! Jag har faktiskt varit lite orolig. Inte första veckan, andra veckan tänkte jag att hon är kreativ, tredje veckan tänkte jag att hon skapar stora saker, sedan började jag undra. Det är så skönt att du är här igen - och inspirerande.

disa sa...

Supersnygg sjal och jätte fina muddar i föregående inlägg!! Jag har saknat dig, roligt att du bloggar igen. =)

skaparlust sa...

Åh vilken fin sjal, men vilket mönster är det jag vill också göra en. Jag hittar den inte hos tant kofta, vad heter den?

Linda sa...

Roligt med ny skaparlust! Och vilken härlig sjal sedan. Tack för vantkommentaren på min blogg - jo, det blir nog ett par till mig själv också!

Fiff sa...

Fint att vara i en pysselbubbla :-) o härlig sjal!

Anonym sa...

It's gorgeous! I love its simplicity coupled with the fancy lace edging. And, of course, that beautiful shade of green.

Pysselfarmor sa...

Så vacker!

http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/