torsdag 1 december 2011

Snart, snart, får vi besök av...

... finaste barnbarnet August och såklart kommer hans mamma, Sofia, också med. Det bästa är att dom stannar i minst fem dagar. Hurra, hurra!
Senaste veckorna har jag hållt på att sticka en tröja till August och idag har ärmarna blivit tillräckligt långa för att kunna avmaskas. Nu är det bara mitt värsta kvar... Fästa Trådar! ... men med en kanna te och en spännande ljudbok ska det nog gå vägen.
Jag har stickat enligt The Tailored Sweater Method och då stickar man plagget i ett stycke uppifrån och ner. Fördelen är att man slipper sy ihop plagget (som är om möljigt värre än att fästa trådar... :-) ) och det är lätt att anpassa ärm- och kroppslängd på plagget.


Kanske kan det bli nån bild med tröjans blivande ägare inuti, framöver...

9 kommentarer:

tilda sa...

Oj så gullig tröja!!! Barnbarnet blir nog så fin i den! H.Tilda

Anna sa...

Fin, fin, fin! Härligt med besök!

Pysselfarmor sa...

Åååå så snygg med hjärtränderna!

http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/

frisky frog sa...

Superfin! Gillar alla hjärtan.

Ett nystan.. sa...

Åhh, sååå fin!
Jag håller precis på med det, som du också säger, är det värsta med att sticka tröjor. Sy ihop. Särskilt svårt och jobbigt är det ju när man inte gjort det mer än en gång tidigare...
Så det där mönstret måste jag kolla in..

disa sa...

Åh, så fin! =)

Fiff sa...

Åh, vilken underbar tröja! Härligt med finbesök ♥
Blev oxå sugen på din pepparkaks-kryddblandning. Jag bojkottar inte socker, men däremot kan jag tycka att pepparkakor är FÖR söta ibland. Kram!

Madeleine sa...

Ljuvlig!!

metamorphosis sa...

Så fin! Perfekt med hjärtan till ett älskat barn!

Fö kan jag bara hålla med dig ang. monterande... går det att undvika så gör jag det!