söndag 6 oktober 2013

Vad det blev av det blågula garnet

Medan det har varit väldigt lite aktivitet här på bloggen så har jag stickat desto mer. Handlederna är nästan helt återställda och det är så skönt. Jag kan sticka nästan så mycket som jag vill. Hur härligt som helst!
Det dyker nog upp ett och annat av sommarens och höstens projekt här framöver.
I juni gav jag mig på att färga självrandande garn, som några av er kanske minns. Så fort garnet torkat satte jag igång att sticka sockar. Blått och gult är ju en lite skum kombination, tycker jag. Svår att kombinera med mina vanliga färger... mer kul än praktiskt, så att säja. Därför bestämde jag mig för att sticka tills garnet tog slut, för att slippa restgarn som bara skulle bli liggande.  Det blev nästan knästrumpor. Jag måste erkänna att sockarna har hamnat i min byrå, nästan oanvända. Ett par i reserv, när det gått hål i alla mina andra sockar, kan ju aldrig vara fel...;-)
Jag har färgat på Schoppel-Wolles Admiral naturvitt och sockarna är stickade från tån och upp, som jag visar i filmerna vänsterspalten. Stickor 2,25 mm, 120 cm rundsticka, som vanligt.


Från insidan av foten och från utsidan

8 kommentarer:

KatLinn sa...

Fantastisk snygga, riktiga gladstrumpor!
Skönt att handlederna funkar, det är så jobbigt när en vill sticka men kroppen vägrar...

Susilull sa...

Riktiga Sverige-sockor!
Du får ta på dem när du skall heja på Sverige i nått VM eller liknande :-)
Skönt att dina handleder blivit bra igen!

Blenda sa...

Tyckte de var både snygga och skojiga! :-) /Blenda

Efwa - Medea sa...

Kul sockor!
Vad spännande det ska bli att se vad du syr av Colettemönstret. Jag har hört mycket bra om deras mönster men aldrig testat själv.

Emmas dagar sa...

Tusen tack för grattis!

Garnhumlan sa...

Kul att du gillade mössan. Jag tror att Supersoft skulle bli superbra! Tack för tipset om att tvätta innan stickning. Det blir mycket skönare.

Melody and M.E sa...

Vilket tuffa strumpor! Riktiga bli glad av strumpor som man måste studsa fram i!
Kram M.E

Yarn-Madness sa...

Blått och gult är ju ofta en snygg kombination, så det är allt synd att vi så snabbt kopplar ihop den med vår flagga! :) Tjusiga, tycker jag!